איזו הלוואה כדאי לקחת למטרת השקעות בנדל"ן?

השקעות בנדל"ן – איזו הלוואה לקחת?

כל יזם או בעל עסק בתחילת דרכו צריך ייעוץ וליווי עסקי, פיננסי ושיווקי. לא משנה אם אתם יזמי נדל"ן בתחילת דרכם, רוצים להקים את מסעדת החלומות שלכם או רוצים להיות עצמאיים ולעבוד מהבית בתחום כלשהו שלמדתם. התנהלות פיננסית לא נכונה מובילה את מרבית העסקים לפשיטת רגל בכמה השנים הראשונות שלאחר הקמת העסק ורק אחוז קטן של העסקים באמת מצליחים. גם בתחום הנדל"ן, כאשר אתם רוצים לקחת הלוואה לצורך השקעות בנדל"ן כדאי להתייעץ עם מומחים בתחום או עם יועץ פיננסי שיעזור לכם לחשב את כדאיות העסקה.

השקעות בנדל"ן ויזמות נדל"ן בכלל:

כל אחד חולם שיהיו לו כמה נכסים שיכניסו לו כסף טוב בצורה פסיבית (או כמעט פסיבית) ואם יוכל לרכוש עוד ועוד נכסים כדי לפתח את עסקיו. אנשים רבים בכל הגילאים אוהבים ומעדיפים להשקיע בנדל"ן מאשר בסוגי השקעות אחרות וזוהי בדרך כלל גם ההשקעה הטובה והעדיפה ביותר אם לוקחים כמה שפחות סיכונים ומוצאים מקומות טובים ונכסים טובים להשקיע בהם. כדי לרכוש נכסים, במיוחד במחירי הדיור והנכסים המשרדיים היום, צריך לפחות כמה מאות אלפי שקלים. אם אתם רוצים דירה להשקעה באזור טוב ייתכן ותצטרכו אפילו 1.5-2 מיליון שקלים וזה לא כולל הוצאות נלוות נוספות של מיסים, עורך דין מקרקעין, בדיקות שונות שיש לעשות ואולי אפילו שיפוץ הנכס. מכאן שאם אין לכם ניסיון אתם עשויים ליפול עם השקעה לא נכונה, להיתקע עם הלוואה שנטלתם לצורך ההשקעה ועם התחייבויות נוספות לצד נכס לא מניב.

הון אישי והשלמתו באמצעות הלוואה:

השקעות בנדל"ן דורשות כסף. אם יש לכם כסף – אתם יכולים לקנות נכסים, להשכיר אותם, להגדיל את ההכנסה שלכם ולרכוש עוד נכסים. תנו לכסף לעבוד בשבילכם. בתחילת הדרך ייתכן ולא יהיה לכם מספיק כסף לבצע את הרכישה הראשונה או השנייה שלכם ולכן תצטרכו לקחת הלוואה להשקעות בנדל"ן. הלוואות אלה מוצעות בדרך כלל על ידי הבנקים כנגד שעבוד הנכס. מדובר במשכנתא למעשה שכדאי לוודא שהריבית שלה וההוצאות החודשיות עליה נמוכים יותר מהתשואה הצפויה מהנכס שלכם. במידה והמחסור שלכם הוא 100-200 אלף שח בלבד מגובה הנכס ייתכן ותמצאו אף גופים חוץ בנקאיים נוספים המספקים הלוואה עבור זה.

חישובים פיננסיים שיצילו אתכם פשיטת רגל:

כאשר מדובר על השקעות בנדל"ן הכול הוא משחק של כסף וחישובים. התשואה על הנכס צריכה להיות גבוהה יותר מריבית ההלוואה שאתם משלמים על המשכנתא והשכירות על הנכס צריכה לכסות את תשלומי ההלוואה שנטלתם כהשלמה להון האישי שלכם לצורך רכישת הנכס. בצורה זו לאחר כך וכך שנים הנכס יהיה בבעלותכם המלאה מבלי שנדרשתם להשקיע כסף נוסף בעבורו. כמובן שחשוב לרכוש נכס שתוכלו למצוא לו שוכר במהירות ושהנכס יהיה במיקום טוב עם ביקוש גבוה במקרה הצורך של החלפת שוכרים וכמה שפחות זמן ללא שוכר שיעמיד אתכם בפני הצורך להשלים את תשלומי המשכנתא כשאתם לא מקבלים דמי שכירות על הנכס למעשה.

לקבלת יעוץ חינם

מלאו את הפרטים

התקשרו עכשיו 
Open chat
צריכים עזרה?