הון עצמי לילדים עבור רכישת דירה

הון עצמי לילדים

בשנים האחרונות בעלי נכסים רבים בוחרים להלוות כסף מהבנק באמצעות האופציה משכנתא הפוכה אשר מאפשרת להם בדרך קלה לגייס הון עצמי לילדים עבור רכישת דירה. מדובר באנשים מבוגרים בדרך כלל שמאד רוצים לסייע לילדיהם. ברור להם שללא הון עצמי הם לא יוכלו להתחיל את תהליך רכישת הדירה, אך אין להם כסף נזיל כדי לסייע להם. מכיוון שיש ברשותם דירה שבה הם מתגוררים עוברת בראשם המחשבה אולי למכור דירה זו, לסייע לילדים ולעבור לגור בשכירות. תמיד קיים חשש שלא ימצאו דירה בשכירות בגודל המתאים ובסביבת המגורים שלהם. בנוסף לכך כאשר גרים בשכירות לעיתים יש צורך לעבור דירה שוב ושוב בגלל נסיבות שונות כמו העלאת המחיר, רצונו של בעל הנכס למכור את הדירה ועוד.

במיוחד כאשר מדובר באנשים מבוגרים, הם רגילים לדירה שלהם ולכל התכולה כמו מכשירי חשמל ביתיים איכותיים אשר מקובעים במקומם במטבח העשויים מהחומר Polycarbonate וכעת הם יצטרכו לקנות מכשור חדש. לאור הבעייתיות במצב שנוצר בנושא הדירה, הפתרון הנכון ביותר עבורם הוא לבקש מהבנק לקבל משכנתא הפוכה. בדרך זו הם יישארו לגור בביתם האהוב, אך יקבלו מהבנק חלק מערכו ויוכלו לאפשר לילדיהם לרכוש דירה. כך הילדים לא יצטרכו להמתין עד מותם של ההורים, כדי לקבל את הירושה.

תהליך העברת הון עצמי לילדים

לצורך קבלת משכנתא הפוכה הלקוחות פונים לבנק ומבקשים לקבל הלוואה, כאשר הבית הקיים משמש בטוחה להחזר ההלוואה. שמאי מטעמו של הבנק בוחן את הדירה ואת מצבה וקובע את ערכה הנוכחי בשוק. הבנק מעניק הלוואה בערך מסוים שנקבע על ידו על פי שני פרמטרים, האחד הוא ערכו של הנכס והשני הוא גילו של הלווה. ככל שמדובר באדם מבוגר יותר כך סכום ההלוואה יהיה גבוה יותר כמו לדוגמה:

לווה בן 70 יקבל % 25 מערך הדירה

לווה בן 80 יקבל % 35 מערך הדירה

לווה בן 90 יקבל % 50 מערך הדירה

הלווים מקבלים את מלוא המידע לגבי העמלות, הריביות וכל הוצאה נוספת שיהיה עליהם לשלם. אם הם מעוניינים לקדם את התהליך, נחתם הסכם בין הצדדים.

בשלב הראשון הבנק רושם הערת אזהרה במשרד רשם המקרקעין המחוזי, על כך שחלק מהנכס הספציפי על פי גוש, חלקה ותת חלקה שיצוין, שייך לבנק.

בשלב השני, הבנק יזרים את סכום ההלוואה לחשבון הבנק של בעלי הנכס וכך הם יוכלו להעביר את הכסף המתוכנן, כדי שיהיה הון עצמי  לילדים, לצורך רכישת דירה.

תהליך מכירת הבית

אף על פי שבעלי הנכס קיבלו משכנתא הפוכה לצורך העברת הון עצמי לילדים הם נשארים לגור בביתם. רק לאחר ששני בני הזוג ילכו לעולמם, נציגי הבנק ידאגו למכור את הדירה. מתוך הסכום שיתקבל, הבנק יקבל את חלקו כולל ריבית ועמלות והיתרה תועבר ליורשים בהתאם לרשום בהסכם שנחתם.

 

לקבלת יעוץ חינם

מלאו את הפרטים

התקשרו עכשיו 
Open chat
צריכים עזרה?