הפעלת אופציה של המשכנתא ההפוכה

המשכנתא ההפוכה לפתרון כסף נזיל

קיימים מצבים שונים בחיים שבהם אנשים זקוקים לסכום כספי גבוה. זה יכול להיות עבור סיוע לילדים כדי שיוכלו לרכוש דירה, עבור נסיעה חשובה לחו"ל, כיסוי חוב כספי או כל סיבה אחרת. עומדות בפני האזרחים הללו כמה אופציות כדי להשיג סכום זה. לבקש הלוואה מהבנק או מגורם חוץ בנקאי, או לחלופין למכור את הדירה שבבעלותם וכך לפתור את הבעיה. מכירת בית אינה עניין של מה בכך זהו מקום המגורים שבו רגילים לחיות לעיתים שנים רבות והמכירה תוביל לכך שהאנשים הללו יעברו לגור בשכירות, דבר שהוא לעיתים נוח פחות. קיימת אופציה נוספת והיא המשכנתא ההפוכה אשר משלבת בין מכירת הבית לבין קבלת הלוואה.

מדובר בהלוואה שמקבלים בעלי הנכס מהבנק ונגדה הם מעניקים חלק מהנכס כביטחון. לכן אין צורך שיבצעו הליך של מכירת דירה התהליך מתחיל מקביעת שווי הנכס על ידי שמאי מקרקעין מטעם הבנק וקבלת מידע מהלקוח מהו הסכום הכספי הנחוץ לו. בהתאם לשווי הדירה, נציגי הבנק מאשרים סכום מקסימלי מסוים מתוך ערכו של הנכס והם מיידעים את בעלי הנכס בתנאים ובעלויות הנלוות של העמלות והריביות כדי שיקבלו החלטה אם הם מעוניינים לבצע הליך זה. היתרון הוא בכך שבני הזוג נותרים לגור בדירתם, הם אינם צריכים לעבור דירה למקום אחר שלעיתים הוא רחוק מסביבת המגורים המוכרת להם. בנוסף לכך הם מקבלים את הסכום הכספי לו הם זקוקים כך שהם נהנים מכל העולמות.

רישום הנכס כדי לקבל משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה יוצרת מצב שבו חלק מהנכס שייך כעת לבנק ולכן נציגי הבנק רושמים אותו כהערת אזהרה במשרד רשם המקרקעין המחוזי. לאחר ביצוע הרישום, הלקוחות מקבלים את הסכום הכספי של ההלוואה, על פי החוזה שנחתם בין הצדדים.

בעלי הנכס נותרים לגור בו עד הגיעם לגיל 120. כאשר בן הזוג הראשון הולך לעולמו, בן הזוג השני נותר לגור בדירה זו, עד שגם הוא הולך לעולמו. לאחר ששני בני הזוג הולכים לעולמם, נציגי הבנק מתחיל לפעול כדי למכור את הדירה.

ברוב המקרים התהליך אורך פרק זמן מסוים ובסיומו הדירה נמכרת לאדם שמעוניין בה. נציגי הבנק מבצעים תחשיב של סכום ההלוואה שהלקוחות ז"ל אמורים להחזיר בתוספת ריבית, עמלות וכל סיכום אחר שרשום בהסכם שנחתם בין הצדדים לגבי משכנתא הפוכה.

הבנק מחזיר לעצמו סכום זה וברוב המקרים נותר סכום נוסף ממכירת הדירה, כיוון שערך הנכס עלה וגם כיוון שההלוואה לא הייתה על מלוא ערכו של הנכס. הסכום שנותר מועבר ליורשים של בעלי הנכס על פי החלוקה שרשומה בהסכם החתום.

היתרונות של משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה יוצרת מצבים נוחים עבור בעלי נכסים, היא מאפשרת להם גם לאכול מהעוגה וגם להותיר אותה שלמה. זאת כיוון שהם נשארים לגור בדירה ובמקביל הם גם מקבלים סכום כסף משמעותי שפותר להם בעיה אקוטית בחייהם.

לקבלת יעוץ חינם

מלאו את הפרטים

התקשרו עכשיו 
Open chat
צריכים עזרה?