ראיון עם מנהל השיווק של כלל משכנתאות

לדברי גלעד שרייבר, בית המגורים, נוסף על שימושו הפונקציונאלי הרגיל, מגלם בתוכו שווי הוני פיננסי היכול לסייע לבני הגיל השלישי בהשגת מטרות שונות אשר היו נשארות מחוץ להישג ידם של רבים לו היו אלו נשענים על אמצעים מסורתיים כתשלומי הפנסיה או קצבאות הביטוח הלאומי בלבד.

"היכולת לקבל אשראי הולכת וקטנה ככל שהגיל עולה. הפתרון: משכנתא הפוכה!" – כך לדברי גלעד שרייבר מנהל השיווק של כלל משכנתאות בכנס לקוחות מוסדיים מטעם המרכז למשכנתא הפוכה.

המשכנתא ההפוכה היא חלק מתפישה כלכלית שצמחה במערב בעשרים השנה האחרונות הרואה בבית המגורים חלק מהחיסכון הפנסיוני לגיל הפרישה.

הזמנו את גלעד שרייבר מנהל המכירות של כלל משכנתאות למפגש בנושא משכנתא הפוכה.

גלעד, מהם השימושים העיקריים שנעשים בכספי המשכנתא ההפוכה?

מגוון השימושים לכסף הוא רחב ומפתיע אותנו כל פעם מחדש החל מעזרה לילדים ולנכדים וכלה בטיולים חובקי עולם שהיו לא יותר מחלום רחוק עבור לקוחותינו בעבר וכיום הם ברי הגשמה בעבורם. כמו כן לצד מימוש חלומות ישנם לא מעט מיקרים בהם משמשת המשכנתא ההפוכה לצרכי קיום בסיסיים.

אנא הסבר את המשפט האחרון…

"לצערי, ישנם לא מעט מקרים בהם המשכנתא משמשת למילוי האוכל במקרר פשוטו כמשמעו, לא חסרים מקרים בהם אנשים מתגוררים בבתים השווים מיליונים אבל אין בידיהם מזומנים המאפשרים קיום סביר, המשכנתא ההפוכה מסייעת לאותם לווים להמשיך ולקיים את אורח החיים אליו הורגלו מבלי שרמת חייהם תיפגע כל זאת ללא צורך במכירת דירתם.

מהם ההבדלים בגישה בין הבנק לכלל משכנתאות בכל הנוגע למימון בני הגיל השלישי?

המבוגר הישראלי הממוצע המקיים בדרך כלל מערכת יחסים ארוכת טווח עם הבנק נוטה להיות מופתע לרעה מיחסו של הבנק בשל העובדה כי המערכת הבנקאית מפנה לו עורף דווקא בעת בה הוא זקוק לה אולי יותר מכל זמן אחר בחייו. "היכולת לקבל אשראי מהמערכת הבנקאית בישראל הולכת וקטנה ככל שהגיל עולה ובדיוק בנקודה זו מאפשרת המשכנתא ההפוכה של כלל משכנתאות פתרון משלים המאפשר ללקוחות הגיל השלישי אשראי בתנאים נוחים במיוחד ובאופן לא מקובל ללא צורך בהוכחת יכולת השתכרות או החזר!

מה עומד לנגד עיניכם בבואכם לבחון בקשת הלוואה הפוכה?

התפישה העומדת בבסיס המשכנתא ההפוכה הופכת הלכה למעשה את תפישת האשראי המקובלת המבוססת על יכולת החזר על פניה כיוון שאנו נסמכים על נכס המגורים כבטחון. במשכנתא הפוכה הלווים אינם נדרשים להציג יכולת כזו כלל וזאת משום שאת ההלוואה אין צורך להחזיר באופן שוטף!

כיצד מגיבים הלקוחות כשהם שומעים לראשונה על תנאי המשכנתא היחודית הזאת?

"התפישה לפיה אין צורך בהוכחת יכולת השתכרות או החזר היא כה מפתיעה עד כי נדרש לנו לא מעט זמן על-מנת להסביר אותה ללקוחותינו הפוטנציאליים . נטילת משכנתא טומנת בחובה גם לא מעט היבטים פסיכולוגים ובמהלך השנים למדנו כי אצל לקוחותינו בני הגיל השלישי יש לבית המגורים משמעות החורגת מהמשמעות הכלכלית, אנחנו שמחים על ההזדמנות שאנחנו מעניקים להם לשמר את הנכס בבעלותם על-אף ההכנסות היורדות בדרך כלל"

מה צופן העתיד בכל הנוגע לחלקה של המשכנתא ההפוכה מסך "עוגת המשכנתאות"?

שיתוף הפעולה ההדוק עם המרכז למשכנתא הפוכה מאפשר לנו להגדיל בצורה משמעותית את החשיפה של מוצר ייחודי זה לפלח רחב באוכלוסייה ובמקביל משפר משמעותית את יכולתנו לספק שירות יעיל ומהיר ללקוחותינו מה גם שכנציגות בכירה המרכז למשכנתא הפוכה אינו גובה עמלה ובכך מעודד את הלקוחות לפנות ולקבל יעוץ וטיפול מקיף טרום הביצוע. אין ספק שהפריסה הארצית, המקצוענות ללא פשרות וכמובן ההון האנושי בבסיס הרחב של המרכז למשכנתא הפוכה בראשותו של ערן מזור תורמת רבות לאוכלוסיית הגיל השלישי ועל כך אני מברך.

 

רוצים שנסביר לכם על תהליך המשכנתא בטלפון?
צרו עמנו קשר בדרך הנוחה לכם, לתיאום פגישה במשרדינו או בביתכם!

חייגו 03-5597788 או השאירו פרטים בטופס ואנחנו נחזור אליכם בהקדם

לקבלת יעוץ חינם

מלאו את הפרטים

התקשרו עכשיו 
Open chat
צריכים עזרה?